Resepi lontong mudah

Lontong ni pun dah lame gak aku buat tapi baru ni nak share resepi untuk rujukan later.
Nasi impit aku dah rebus siap-siap pagi tu konon nak buat soto.
Asal ada basi impit takde benda lain aku ingat mesti soto.
Tetiba ting!!!!!Keluar mentol
Try masak lontong la lagipun Nas suka lontong.
Masalahnya bahan-bahan tak cukup nak campak dalam kuah lontong.
So kena mintak tolong Nas turun bawah beli bahan-bahan tuk masuk dalam lontong.
Mamat tu tau je aku nak masak makanan kegemaran dia laju jela dia turun tak payah sebut nak beli bahan ape.
Sekali dia naik complete bahan nak die beli tuk masuk dalam lontong.
Cuma kat kedai masa tu takde tempe.
Redah je lagipun kitorang tak suka tempe masuk dalam lontong sebab lembik.

Yang hado itu jela carrot, kubis, cili merah dengan tauhu

 
Yang ni tak boleh takde kena ada.Suun dengan tauhu kering

Tumbuk bawang merah masukkan dalam kuah santan jangan lupa masukkan sikit serbuk kunyit untuk naikkan colour kuning tu.
Kacau hingga mendidih baru masukkan sayur-sayur tu.
Agak layu baru masukkan suun dengan tauhu kering.
Perasakan siap.

Sambal pulak aku buat sambal isi ayam yang aku potong kecik-kecik sebab ikan bilis takde masa tu.

Ape lagi potonglah nasi impit telur jangan dilupakan baru complete

Tadaaa inilah dia lontong super simple aku.

Silalah cuba kalau korang percaya dengan resepi aku share ni.


Comments

Popular Posts