I like organizing...

Aku sekarang ni ngah gile organize segala mak nenek kat rumah tu.Ni gara-gara terpengaruh ngan suesukasusun..Terus aku pun hari-hari dok gugel cari idea menyusun atur ni..Ewahh suke sangat aku..Ahad ritu pun bangun awal.Tak plan pun memula nak mengemas sangat.Alih-alih cuci bekas-bekas dalam gobok tu siap jemur ko bawah matahari..Over aku..Pastu terus teringat orang dedulu kan kalau wat kuih raya bekas yang nak simpan kuih tu jemur dulu bagi kene pancaran matahari.Motipnye biar kuih tahan lama tak cepat lemau or berkulat..Siap dengan periuk rice cooker tu aku jemur.Hahaha pasal de akak kat opis aku ni bagi petua tu biar nasi tak cepat basi.Yang ni aku tak tau betul ke tak pasal ritu nasi tak sempat basi da abis makan.Hahaha..Melalut suda

Aku nak share ngan korang some blog yang aku refer tuk curik idea.

http://pinterest.com - Ni memang best.De nampak tadi idea shoe hanger..Tu next projek aku la..

http://suesukasusun.blogspot.com/ - Pencetus idea aku

http://susunatursioca.blogspot.com/ - Blog ni pun bagus tau..Sekarang de contest organizing.Bole la korang join

Tu antaranya la yang aku wat refer.Banyak lagi tapi tak larat den nak letak kat sini.Soon aku update projek aku yang da berjaya tu..Serius weh da siap tu kan tenang je jiwa ni rasa nak masuk dapur.Kalau boleh nak tido kat dapur tu..Hahaha..

Comments

  1. muawaahaha...siap tidur kat dapor? ;D

    ReplyDelete
  2. Hehehhehe.. Betul.. Home Organising will make you feel better. Jom kita menularkan virus yang baik ni.

    ReplyDelete
  3. alamak terasa segan di situ
    su rumah kecik je
    tapi su suke organizing rumah
    walaupun tak perfect mana lagi.mana yang termampu share su share
    su kena jujur..hihi
    su orang biase je
    so organizing untuk org biase2 aje..hee
    baget ciput
    asal rumah kemas

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts