ADANI AKIKO SHOP

Agen sah Fame Cosmetics, Melure Perfume dan produk kecantikan Seqy Beauty. Untuk merasai kehebatannya hubungi 018-7746645. Tester disediakan untuk anda sekitar Putrajaya.

Monday, April 29, 2013

Auta/Fakta pasal kilat/petir

Time hujan petir kilat sambar menyambar ni aku teringat lak pantang larang orang dedulu..Tapi sampai sekarang pun ade lagi kot yang ikut.Contoh yang biasa aku dengar
  • Kalau tengah cakap kat fon tu cecepat letak gagang takut nanti boleh pekak
  • Jangan dok depan cermin nanti kilat sambar cermin
  • Jangan mandi/main air (yang ni aku sampai skrg cam percaya lagi..hehe)
  • Jangan pegang besi
Tu jela kot yang biasa aku dengar..Aku dulu kekecik sampai besar gak kalau hujan waktu siang memang aku takut..So nak hilangkan takut aku tido..hahaha..Teori aku lak kalau malam takde petir/kilat..So tak takut la..

Ni baru fakta..pic kecek gugel

Jangan lupe baca doa ringkas ni eh bile hujan
Kredit pic dari bacaanharianku

No comments:

Post a Comment