Exam KPSL Pembantu Akauntan

Next week aku bakal menduduki exam kenaikan pangkat atau lebih dikenali sebagai peperiksaan kenaikan pangkat secara lantikan (KPSL) untuk jawatan Pembantu Akauntan gred W27..
Nervousnya ko macam nak amik SPM dulu.
Aku lak baru check hari Isnin aritu.
Ingatkan tak dapat sekali tengok lagi seminggu je nak exam.
Aku dah la takde preparation ape.
Baru nak menelek kitab-kitab.
Mati lah nak.
Insyallah last minute preparation ada rezeki aku.
Apa pun kita kena jugak tempuh kalau tak mana nak tau rezeki kita kan?
Tak kan selamanya nak dok kat ni jugak.
Hidup kena ada cita-cita dan matlamat.
Sejak kerja dengan jawatan sekarang (macam besau nau pangkat ko) aku mula bertukar minat untuk jadi akauntan satu hari nanti.
Menyahut cabaran PM agar lebih ramai akauntan dikalangan Bumiputera.
Insyallah mudah-mudahan Allah perkenankan.
Step by step.
Aku memang bersemangat habis ni nak pergi exam.
Rindu zaman jadi student.

Sebagai persediaan aku dah mula baca buku Arahan Perbendaharaan (AP) yang sebelum ni tak pernah nak belek.
Then google pekeliling.
Tadi pun pergi lari jap cari buku tambahan kat MPH.
Dapat seketul je buku Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Am (PKPA).
Jadiklah yang takde kita pinjam ofis punya.

Comments

  1. kipidap dik don gibab!!! akak doakan intan lulus dengan cemerlang

    ReplyDelete
  2. power dapat spa...jarang org dapat haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki saya kot..baru dpt panggil pegi exam je xde power pun..heheheeh

      Delete

Post a Comment

Popular Posts