Hari melonggarkan molekul lelemak tepu

Ni kejadian Selasa aritu..
Pepagi dah berpeluh masuk ofis gara-gara ketiadaan parking.
Huwaa memang masalah betul tau parking kat sini.
Maklumlah orang gomen ni almost all staff ada kereta and mostly datang bawak kereta sendiri seorang 1 kereta.
Cane lah parking tak penuh kan?
Tapi lately ko datang 7.40 pun dengan segala hormat silalah block kereta orang.
Dah adat block kereta orang silalah tinggalkan phone number or/and release hand break.

Aku ni takdelah selalu bawak kereta pergi kerja sebab ofis aku ngan Nas dalam kawasan yang sama sekali jalan.
So biasanya aku akan naik motor merempit.
Kecuali bila Nas kena outstation ke or memang da tau kena balik lambat baru la aku drive sendiri pergi kerja.
Boleh je nak naik bas tambang baru 50 sen tapi sebab lemak dah sebati dengan diri bergabung meletop dengan kemalasan so aku prefer drive je...hehehe
Kang kalau tak drive tak bergerak pulak kereta tu seminggu..alasan lagi

Lari tajuk dah ni.
Camni cite dia.
Semalam aku keluar rumah lambat sikit sebab pagi tu kelam kabut sikit pasal si kecik bangun awal pagi tu.
Kalau dia da bangun awal makanya akan banyak aktiviti di pagi hari akan delay or cancel terus.
Anta Akiko pun aritu dah 7.30 pagi.
Pas anta Akiko terus gerak pegi ofis masa tu dah pukul 7.45 pagi.
Sampai area ofis ada lagi 7 minit pukul 8.
Jalan nak masuk parking yang biasa aku parked kereta tu jammed.
Tapi aku still queue nak masuk parking tu sebab biasanya pemarkir-pemarkir ni kang da pegi lane bawah nak pegi lane atas so jalan yang sempit sempot tu jadi huru-hara.
Rupanya hari tu memang huru-hara abis dah tawaf semua 3 lane parking penuh plus nak double parking pun takde ruang jugak.
Aku whatsapp kawan aku cakap aku masuk lambat sikit nak cari parking.
So dengan berat hati terpaksa la aku meninggalkan parking lot tersebut kita try tengok tempat lain.
Huwaa dukacitanya penuh jugak.
Aku masa tu dah rasa nak balik rumah tak nak kerja..hahaha ngengade sangat kan???
Pagi tu je 3 parking lot yang aku masuk semuanya penuh ya hamat.
So no choice aku headed to Alamanda park kereta Murby ku yang comot tu kat sana.
Tapi takde lah nak masuk parking bayar tu..
Tak kuasa aku nak membayar parking yang kalau letak sampai tengahari pun mau kena charge paling kurang RM6.
Baik duit tu aku buat beli makanan untuk menggembirakan perut aku ni.muahahaha gelak setan sikit.
So pilihanku adalah tepi jalan depan Klinik Maria tu sebabnya selalu je kalau pegi Alamanda tengok berderet kereta parking situ.
So aku budget boleh la letak kejap sementara nak tunggu lunch nanti alihkan kereta.


Boleh nampak tak kejauhan aku kena menapak aritu..

Lunch tu aku ajak kawan temankan aku pergi amik kereta so dah alang-alang sampai Alamanda jom la kita pergi Aeon Big cari lauk-pauk sikit.
Alhamdulillah pergi kat kereta tengok takde saman..
Fuhhh kalau tak mau terbang RM150 bayar saman sebab menghalang lalu lintas.

So aritu adalah hari paling banyak aku berjalan.
Tak caya ha tengok ni.

Setakat 7 pm aritu aku dah jalan sebanyak 7839 langkah..

Tapi belum lagi capai 10000 langkah sehari macam yang Kementerian Kesihatan syorkan.
Berjalan banyak tu pun malam nak tidur sengsara ok lenguh ya hamat kaki aku.
Korang boleh nampak la kan kat chart tu biasanya sehari berapa langkah je aku berjalan..
Kalau hari kerja aku drive sendiri boleh la sampai 2500 langkah kalau hari cuti lagi-lagi duduk rumah je memang pernah tak sampai 100 langkah pun.
Dengan adanya apps ni boleh la aku monitor berapa langkah aku setiap hari.
Boleh motivate jugak tau.
Nama apps ni Health.
Masa beli phone aritu da siap installed.
And aku tak sure android ada ke tak apps ni.

Tq lah sebab korang sudi baca entry panjang aku ni..
Muahhh ciked


Comments

  1. akak ni lagi le asyik dok ulang alik dapo bilik dapo bilik....bukan kata seribu langkah seratus pon tak sampai kot....T____T pastu paling banyak pegi dapo sesaje...pepaham jelah nasib tengah pose ni jadi xtvt di dapo tu kurang le sikit....tapi memang jauh gila ko menapak intan

    ReplyDelete
  2. Wow pencapaian yang bagus...nak simpan azam dulu, nt dah sihat habis pantang..boleh terus diet hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts