ADANI AKIKO SHOP

Agen sah Fame Cosmetics, Melure Perfume dan produk kecantikan Seqy Beauty. Untuk merasai kehebatannya hubungi 018-7746645. Tester disediakan untuk anda sekitar Putrajaya.

Wednesday, May 13, 2015

DIY alat melipat baju bayi

Aku arini nak share DIY alat melipat baju baby..
Pernah viral kan dulu alat ni pastu ramai yang jual dan beli..
Alat ni memang sangat membantu untuk memudahkan kerja harian kita ibu-ibu yang sentiasa sibuk ni kan.

Kotak susu, gunting, masking tape sahaja yang diperlukan 

Macam mana nak tau saiz yang sesuai kena ukur dulu saiz baju sebelum potong 

So yang tengah tu adalah saiz baju.

Sepatutnya kiri dan kanan kena sama lebar dengan tengah tapi camtu pun bole.
Da potong ikut saiz lekatkan macam gambar tu.
Kecuali bahagian bawah jangan lekatkan kiri kanan dengan tengah..
Tu memula aku dah silap..
Pastu aku gunting sebab bahagian tengah bawah tu fungsi dia untuk lipat baju dari bawah ke atas.

Jom kita tengok hasilnya.

Ni contoh baju lengan pendek

Yang ni pulak contoh lengan panjang..

DIY lah untuk kepuasan maksima..bye





















2 comments:

  1. pandai ko dik tak payah nak beli jimat banyak ni...kreatif sangat akak kasi intan 5 bintang terus....

    ReplyDelete