Pinnpinn..

Pinnnpinn..pinnpinn

Orang jauh datang ni.Hahaha jauh la sangat kan padahal nak cover pasal da lama tak update..hehe ade yang miss me ke?Puiii ko ingat ko sape?

Aku sesejak sekarang ni kurang idea la nak diluahkan kat sini.Kadang idea tu ade tapi bile tibe nak mengarang ayat tu yang failed..Hampun ye..

Aku sekarang ni tengah sibuk nak kurangkan berat engko jangan tak tau..Haa cik Kiah sangat..Apekah berkesan idea aku iteww?Yess kali ni syukur Alhamdulillah Allah permudahkan urusan aku untuk melaksanakan impian aku yang aku dok berangan sejak umo 21 tahun lagi..Ini tahun depan nak jumpa 30 da baru ler Allah permudahkan urusan aku ni.

Ape yang berkesan sangat aku buat tu?Aku ni kalau bab amik produk pelangsingan ni aku kurang percaya sangat la.Sebabnye aku takut nanti akibat dari ubat tu sendiri.Kurus tu memang la boleh kurus kot tapi aku risaukan akibat yang menanti.Bukan la aku ni tak pernah try ape-ape produk kurus tu.Cume aku ni ade 1 sikap kalau benda tu murah bawah RM100 pastu boleh supply untuk sebulan baru la aku nak cuba kalau sebulan cecah 300-400 memang aku tak pandang dah..Ko letak la bape banyak testimoni pun aku jeling jer..haha poket kempiskan nak wek cano..

Pastu dulu aku pernah la try London Weight Management..Kate poket kempis tapi apsal mampu pulak g LWM tu..haha Senah tertipu mase tu Ton..Around 2007 mase tu kat paper kan diorang wat iklan percubaan cuma RM25 kot tak silap aku..Hoih murah tu kan..So aku and the geng lagi 2 orang tu pun pegi la..Sekali pegi rupenya kene pakse rela join tuk dapatkan sesi yang macam dalam iklan tu..Mase tu memang da tersepit la..Member lak boleh offer "Ko pinjam la duit aku dulu bayar sket-sket nanti.."Aku relax lagi mase tu pikir-pikir lagi tapi pempuan kat LWM tu cam mendesak-desak aku join gak.Tu yang akhirnye terjebak la aku.Sebenarnye aku masih de beberape treatment lagi aku kene pegi yang dah aku bayar.Tapi aku tak pegi sebab diorang kat sane tu setiap kali pegi nanti dorang akak paksa kite tuk amik pakej yang lebih upgrade..Itu yang bole cecah belas ribu tu..

Awal 2008 aku join gym plak..Haha aku ni sebenarnye mudah terpengaruh..Join gym pun sebab ade kawan.Kejap je aku pegi.Pastu gym tah ke mane kalau [egi pun setakat bersauna pastu chow.

So ekarang ni setelah sekian lama membiarkan lemak menetap kat badan ni aku amik keputusan untuk try Diet Atkins.Semuanya bermula dari 19.9.2013 ritu setelah dekat 2 minggu aku join group KDA kat FB.Atkins ni aku kenal lame da melalui blog AKUTAKNAKGEMUK tapi aku mase tu takde disiplin.Sejak ade KDA kat fb ni mudah la sket aku nak wat rujukan.Kalau bertanya tu cepat la sket orang nak bagi feedback kan.Pastu kebetulan ade la beberape kawan yang ade misi yang sama dengan aku so kitorang tubuhkan la kelab sendiri dalam Whatsapp..Aku rase berkat dari situ la sampai ke hari ni aku mampu bertahan tanpa makan nasi.Banyak gak la hari-hari yang aku cheat so turun pun ala-ala je..

Alhamdulillah sejak berDA ni aku rase lebih berdisiplin dan lebih rajin dari sebelum ni.Maslah-masalah sakit-sakit pun semakin berkurang.Alhamdulillah.Nas lak jadi pom-pom bagi bini die ni semangat.Kang bile aku cheat dengan sengaja die tanye la.Awak makan nasi ke?Eh bukan ke awak tak boleh makan roti..Haha laki den..Sayang laki aku sebab die support aku kali ni..

Ok tu je perkembangan aku sekarang..Kalau rajin aku share la ape aku makan..Aku wat 1 kolum kat tepi tu untuk update perkembangan pengurangan berat badan aku hari ke hari.

Comments

  1. kwn aku memula amik diet nih, skrg dia dah tukar diet kalori plak..sbb dia dah kurus mcm yg dia nk. mmg turun kn? sila kuat semangat. bru akn hot! mcm? aku!! wakakakakakaka..lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts