Malas letak tajuk

Assalammualaikum

Sempena bulan Ramadhon ni(saje gedik nak beridgham lebih) kene lah bagi salam kan.Baru la terasa bahang Ramadhon.Takde kaitan langsung pun.Tapi suka aku la.

Takde ape pun nak cerita pepagi sejuk bulan Ramadhon ni.Ade gak kene penyepak asyik nak sebut Ramadhon..Hahaha

Semalam aku amik cuti kekonon nak sambut puasa la.Padahal tak pun sebab utamanya aku nak g checkup perut aku belah kiri bawah ni da seminggu sakit.So da check takde ape pun angin KENTUT tak lepas..haha.Pastu dak Nas pun sibuk nak cuti gak.Nak menempel la tu.

Balik dari klinik tu terus ke Alamanda membeli makanan untuk dak bulus itu.Kali ni kasik tukar packing besar terus yang 7kg untuk sebulan.Sebab ramai benor kat rumah tu pastu memasing da besor-besor jadiknye makan pun banyak.Jadi terpaksa la ditukarkan dari packing kacik yang sekilo lebih kepada yang 7kg.Jimat sket.

Bergegas pulang ke rumah lepas tu dalam kelebatan hujan.Sesampainya daku depan pintu rumah dak Nas bersuara."Ni selipar sape ni?"Selipar tak dikenali berada kat depan pintu rumah.Pastu terus dak Nas cakap lagi "ni selipar kene rembat lagi la ni.."

Aku da hangin la kan sebab ni bukan kali pertama.Da 3x tak silap aku selipar kitorang kene rembat.Aku kalau setakat selipar Tat Sing takde la aku kesah.Ini yang hilang Quiksilver..Yang dak Nas ni pun satu.Ritu memula beli pandai lak simpan dalam gobok kasut dalam rumah.Ni da lama sikit pegi tinggalkan je kat luar pintu.Macam nak sedekah je kat orang tu.Yang si pencuri tu pulak bole dok tinggalkan selipar berlumut die tu depan pintu rumah kitorang.Aku sepakkan aje.Geram aku.Duduk kuarters pun ade jugak perangai serupa duduk rumah flat.Tapi no wonder la sebab dalam lif pun hari-hari penuh dengan sampah.Kalau kat situ takde cleaner memang serupa la dengan rumah flat.Kadang tu sampah die buang je depan lif tu biar berulat.Apsal ko tak letak je depan pintu rumah ko sendiri?BANGANG

Comments

Popular Posts