ADANI AKIKO SHOP

Agen sah Fame Cosmetics, Melure Perfume dan produk kecantikan Seqy Beauty. Untuk merasai kehebatannya hubungi 018-7746645. Tester disediakan untuk anda sekitar Putrajaya.

Sunday, April 3, 2011

Duit duit di mane ko duit...

WahAhad pun da ptg ni...adeh tak sukenye aku nak menempuh hari Isnin....Kene bangun awl lagi...Monday blues lagi...tapaku ni bukan setakat monday je ari2 pun aku blues gang jugak...

poie pokan naik basikal...naik basikal...tongah hari tongah paneh...dush2 ape ko mengarut ni hah...

aku rininak bincangkan topik duit...sume org suke duitkan...korang mesti penah verangan kan ngah jalan2 tetibe korang tersepak gumpalan duit dalam kain...skali bukak wah de duit la seriban 2 riban...aku mmg slalu verangan camtu...tu pun klo bukak de duit kalo bukak de tangkal antu plak ikut korang balik umah...hehehe...pengaruh tv tul dushhh...

tu baru mukadimah je...topik sebenar aku ialah...jeng jeng jeng

'Pengaruh duit dalam alam perkahwinan'

Penah dgr tak kes org bercerai sbb duit?byk da kan kes camni...adakah kerana mereka tu mate duitan..tu aku blom ade bukti la...tp dgn zaman skrg ni kan sape ckp duit tu tak pntg..nak mkn duit, nk beli baju duit, yang da de ank nak beli susu, pampers, duit pengasuh mcm2 lagi la...so bile sume tu perlu dipenuhi de pasangan yang mmg tak dpt memenuhi keperluan tu terpakse la keje smpi lewat mlm.pastu bukan stakat 1 keje terpakse wat 2 keje hanye kerana nk memenuhi keperluan tu...tu pasal krg mase tuk family tuk didik ank2 ngan sewajarnye...ank2 membesar tanpe perhatian mak bapak sewajarnye...jd pe diorg wat pun mak bapak xtau...tu sbb gejala sosial ni kebanyakannye terjadi kt ank2 dr keluarga beroendapatan sederhana & rendah...tu pendapat aku la..


tp tu bg yg bermasalah duit..bg yg berpendapatan berlebihan plak bukan stakat memenuhi keperluan tp da smpi tahap memenuhi kehendak...tu yang bile soping tak hengat beli handbag rege ribu riban pun sanggup...pe salah diorang bantu golongan yg memerlukan...kat Mesia ni de tak 'Bank makanan' cam kt US tu...aku tak pasti sgt pasal info ni...


Homeless ramaikan kt lua sane tu...ade pihak yang sudi bantu tp blom cukup tuk menanmpung bilangan homeless yg adekan...

No comments:

Post a Comment