Arwah abah

Pepagi td aku tetibe teringat kt arwah abah...
Maybe sbb da lame tak sedekahkan Al-Fatihah & Yassin untuk arwah abah...
Maafkan angah ye abah...

Aku sebenarnye tak rapat ngan arwah abah..
Tak tau puncenye knp tp aku rase sbb history antare mak ngan arwah abah kot yg buat ktrg adik beradik renggang ngan abah...
Satu-satunye perkare yg arwah penah wat utk aku mase kecik yang aku ingat smpi skrg ni..
Penah aku balik dr sekolah abah masakkan lauk kegemaran aku sambal daging....
Aku mmg terkejut la smpi2 je abah ckp "arini abah masakkan lauk kegemaran angah"..
Sedap jugak aku ckp dalam ati la...Time kasih abah..

Abah meninggal sbb kencing manis kt kampung abah kt Sabak Bernam bbrape bulan lepas abah bercerai ngan mak & mase tu 17 September 2001 bbrape bulan gak sblm aku SPM..
Aku ingat satu hari tu abah mintak aku temankan die pegi hospital check mate die..
Tapi aku tolak sebab mak tak bagi...Aku menyesal sgt sbb tak ikutkan permintaan die...
Mase meninggal pun ktrg tak smpt tgk muke abah even sebelum abah dikebumikan..
Ktrg dpat nerite abah meninggal makcik telepon rumah kat Melaka..
Abah meninggal mlm so ktrg boleh gerak pg esoknye tu pun dgn bas..
Maklumlah mase tu mak blom de rezeki nk pakai kereta..
Smpi aritu pun da lewat arwah pun da dikebumikan..Kami cume sempat melawat kubur die je untuk pertame dan terakhir kali..Sejak tu aku mmg xpenah blik kampung abah...

Abah doaku untukmu ko sejahtera di sane disamping mereke yang mendapat keampunan & keredhaan Allah...Amin..
Al-Fatihah untuk arwah abah Abdullah bin Kabut

 Mode sedey...

Comments

Popular Posts