I'm back..

Assalammualaikum

Haishhh lama nau nau aku tak mengupdate blog.Rindu sebenarnye nak pot-pet kat sini.Tapi memandangkan aku sekarang ni macam ketidakcukupan masa rehat so terbiarlah blog kesepian..

Ok diam tak diam aku sekarang da 38w 3d..Wahh sekejap sangat je masa berlalu.Tunggu masa je nak kebabomm.Tapi aku memang tak sabar sangat da nak bersalin ni.Cumenya anakanda ni je yang dok syok dok dalam ni.Aku keje lagi minggu ni.Start cuti Isnin ni..Yahoo seronoknya la nak cuti lama.Aku g keje sekarang pun da drive..Aku rasa lagi better kot aku drive da hujung-hujung nak menunggu hari ni kan dari aku kene menapak dari HKL ke LRT Titiwangsa tu pastu tukar lak ERL kat stesen Bandar Tasik Selatan tu.Kaki aku da mula bengkak sejak 32w.Buruk nau aku tengok rupe kaki sendiri.Tapi I is enjoy during my pregnancy.

Alhamdulillah sepanjang pregnancy ni aku takde pape masalah muntah mabuk ke ape.Ngidam pun bukan bende pelik-pelik dan yang paling aku bersyukur aku dihindari dari penyakit diabetes & high blod pressure.Semuanya dipermudahkan.Alhamdulillah..Yang paling bestnye cakap je nak makan ape terus laki ajak..Wah2 seronok kemain.Tapi nasib la badan naik dalam 18kg camtu je even aku kuat melantak.Normal kot aku rasa kalau naik banyak tu.Ke cane?haha lantaklah pasni pantang memang kene betul-betul.

Tapi ada 2 kejadian yang wat aku tak bole lupa memang kelakar la.Maklum la orang mengandung ni pelik-pelik.Sekali tu aku ade checkup.Cam biasa tiap kali checkup memang kene cek urine.Masa tu la aku perasan yang aku tertukar selipar yang aku pakai kat opis ngan yang aku pkai pagi tu datang opis.Aku da tergelak sengsorang mase tu semntara nak tunggu selesai.Ya Allah malunya tak cite la.


Lagi 1 kes plak mase checkup gak  masa nak urine test gak.Haha malam tu elok punya bantai lauk sotong campur petai pastu siap tapau tuk lunch sebelum g checkup.Tah cam mana aku memang tak ingat langsung.Mase da bawak urine tu keluar baru aku tersedar Ya Allah malunye la..Siap aku bagi orang lain potong Q la sebab nak cover malu.Pas PPK tu celup je stick tu cepat-cepat buang urine tu kasik basuh bersih-bersih.Haha terasa cam hape je mase tu.


Pic ni kalo tak silap aku mase 31w kot.Kecik je kan perut aku sampai terpaksa letak tangan camtu nak tunjuk perut.Tapi sekarang omak ai besar mencanak ke depan.Tapi sayangnya aku takde pic la.Perut aku tetiba membesar mase da masuk 35w.Sampai laki sendiri tegur eh apsal perut tetibe besar sangat lak ni?Haha biase la baby senang ati dok dalam tu mama die makan macam-macam.

Ok la korang nanti bebile aku sambung cite lagi k.Harap terubat la rindu korang kat aku..Miahahaha perasan tumbuk kang.

Comments

Post a Comment

Popular Posts